ENG
Walking along the Po River, you feel like you're in a small Paris along the Seine. The presence of water calms you and takes you away from the city and its noises. Some jog, others meet friends on the grass, and some paddle canoes to a rhythm. It's a place to shake off the day. The same goes for Rick Casty, a middle-aged engineer who found his place, carefree, under the Isabella bridge. It's the luckiest bridge in all of Turin because Rick is always accompanied by his saxophone. The red bricks have front-row seats and, motionless, enjoy the music; Blues and Jazz blend with the sound of water and fill the space.
ITA
Passi lungo il fiume Po e ti senti in una piccola Parigi lungo la Senna. La presenza dell'acqua ti calma e ti porta lontano dalla città e dai suoi rumori. C'è chi fa jogging chi si ritrova con gli amici su un prato e chi in canoa voga a ritmo. È un luogo fatto per scrollarsi la giornata di dosso. É così anche per Rick Casty, un ingegnere di mezz'età che ha trovato il suo posto, senza pensieri, sotto il ponte Isabella. È il ponte più fortunato di tutta Torino, perché Rick è sempre accompagnato dal suo sassofono. I mattoni rossi hanno i posti in prima fila e, immobili, si godono la musica, il Blues e il Jazz si mescolano al suono dell'acqua e riempiono tutto lo spazio.
Watch Your Step!
ENG
Turin, Porta Palazzo: one of the largest markets in Europe. It's the heart of Turin where cultures, smells, and colors mix. Every morning, farmers gather under the canopy, creating a familiar atmosphere combined with the scent of rosemary. When you're inside, everything moves quickly, but if you pause, you grasp the heart of Porta Palazzo—connections without distinction of role or culture. Kindness and empathy can be found among the stalls. Tying your shoes is a simple gesture we learn to do on our own as children. It doesn't mean that as adults, we won't still need help tying a bow to avoid tripping. Would you tie your shoe?
ITA
Torino, Porta Palazzo: uno dei mercati più grandi d'Europa. È il cuore di Torino dove si mischiano culture, odori e colori. Ogni mattina i contadini si incontrano sotto la tettoia dove si respira un'aria famigliare che si fonde con il profumo del rosmarino. Quando sei dentro tutto scorre veloce ma se ti soffermi cogli il cuore di Porta Palazzo, i legami senza distinzione di ruolo o di culture e si possono ritrovare in mezzo ai banchi la gentilezza e l’empatia.
Allacciarsi le scarpe è un gesto semplice che ci insegnano a fare da soli quando siamo bambini. Non è detto che, da adulti, non avremo ancora bisogno di quell'aiuto a fare un fiocco per non inciampare. Tu la allacceresti la scarpa?

OTHER PROJECTS:

Back to Top